Open Circle Solutions kijkt terug op 2019 en vooruit naar 2020

Wat de hoogtepunten waren van 2019? Onder andere dat we wederom de FD Gazellen 2019 wonnen, omdat we applicaties bouwen en toepassingen bedenken die beoordeeld worden als vernieuwend en anders. Daarnaast zijn we trots dat ons recent een Europese aanbesteding bij Zorg Instituut Nederland werd gegund. Maar er waren nog meer hoogtepunten in 2019 om eens op terug te blikken.

Integratieproject

Grote organisaties, zoals bv. banken, hebben vaak te maken met zoveel projecten, dat de kans bestaat dat het wiel telkens opnieuw uitgevonden wordt. Wat bruikbaar is voor het ene project is niet bekend bij het andere project. Dat was bijvoorbeeld het geval bij de manier waarop data getransformeerd wordt naar andere omgevingen. Open Circle Solutions heeft daarom diverse standaardcomponenten ontwikkeld die nu door de verschillende projectteams gebruikt worden. Zoals een standaard voor het opzetten van een ftp-connectie en een standaard voor het transformeren van data in een Google omgeving. Het resultaat is grote kostenbesparingen maar ook een beter begrip van en betere afstemming tussen de verschillende projecten.

Legacy omzetten naar Java Open Source

Legacy applicaties, in Oracle Forms en ADF-omgevingen, moesten bij deze klant gemoderniseerd worden. Hoe je dat aanpakt en welke frameworks daarvoor nodig zijn werd bepaald door onze collega, Patrick Deenen. Hij ontwierp de benodigde architectuur die nu in een studie getoetst wordt.

Projecten op het gebied van sales en marketing

Dat Open Circle Solutions anders en vernieuwend is, blijkt ook uit een project dat we samen met een bedrijf dat werkzaam is in de medische technologie. Open Circle Solutions heeft hier, onder andere, mensen geleverd die de business ondersteunen. De markt waarin zij opereren is sterk afhankelijk van de juiste brochures, factsheets, verkooppitches en andere verkoopondersteunende materialen. Omdat de factor tijd in de zorg kostbaar is, moet het commerciële traject in een keer goed zijn. Daarnaast werd de customer journey binnen de zorg in kaart gebracht, waardoor het nu duidelijk is op welk moment van de verkoopcyclus, voorspeld kan worden (op basis van AI), welke productinformatie het meest geschikt is om met de klant te delen.
Een en ander wordt ondersteund door contentmanagement- en rapportagesystemen waarmee ze nog beter bij hun zorgklanten op het vizier blijven.

Onze focus voor 2020?

U raadt het waarschijnlijk al. Het zijn vernieuwende projecten! Ook in 2020 zal onze focus zijn om onze consultants bij zo veel mogelijk vernieuwende ICT gerelateerde projecten te detacheren. Zodat ieder bedrijf zich kan richten op de kerntaak waar hij of zij goed in is. Voor onszelf is en blijft dat het leveren van maatwerk, waarmee bedrijven zich onderscheiden, inzicht krijgen en een voorsprong creëren op het gebied van digitalisering.

Plannen in 2020?

Kunnen we ook iets voor uw organisatie betekenen in 2020? Neem vrijblijvend contact met ons op via +31 40 30 41 330 of stuur een e-mail naar info@opencirclesolutions.com.

Meer artikelen

Applicaties integreren? Denk ook aan datavirtualisatie

Applicaties integreren? Denk ook aan datavirtualisatie

Het integreren van data uit verschillende systemen heeft veel voordelen, maar is tegelijkertijd één van de meest complexe onderwerpen binnen IT-architectuur. Gelukkig staat IT nooit stil en zijn ook op dit gebied interessante ontwikkelingen gaande. Daarvan is...

Tips om batterijverbruik van Android apps te optimaliseren

Tips om batterijverbruik van Android apps te optimaliseren

Het is een bekend probleem van onze mobieltjes: ze werken geweldig, tot ze ineens leeg zijn. Als je batterij snel leegloopt, kan dat te maken hebben met een app die meer energie verbruikt dan nodig is. Als ontwikkelaar kun je hier tijdens de ontwikkeling van een...

Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor Open Circle Stories en krijg een verzameling artikelen, tips, nieuws en verdiepingen in je mailbox.

Pin It on Pinterest

Share This