Nieuw: Open Circle Solutions introduceert de Inner Circle app

De beste ideeën voor het ontwikkelen van een nieuwe app komen vaak uit eigen uitdagingen. Zo liepen we ruim vier jaar geleden tegen een steeds groter wordend probleem aan: omdat we allemaal bij klanten aan het werk waren, verloren we elkaar als collega’s uit het oog. Om het professionele én gezellige contact te onderhouden, ontwikkelden we een app: Inner Circle.

In het begin gebruikten we Inner Circle alleen intern, dus vonden we het niet nodig om deze in de app store te lanceren. Inmiddels hebben we het doorontwikkeld en is Inner Circle klaar om gelanceerd te worden. En daar zijn we trots op, omdat de app dit soort dagelijkse uitdagingen nu ook voor klanten gaat oplossen.

Onze uitdaging

Wat wij meemaakten, zal mogelijk binnen uw bedrijf ook herkenbaar zijn: we waren te vaak onderweg en op locatie bij klanten. Met als gevolg dat we elkaar als collega’s steeds minder zagen en het onderlinge verband tussen teams onder druk kwam te staan. Een contact-app leek daarom een goed idee, waarmee onze technische mensen op een slimme en efficiënte manier onderling kennis konden delen over technische zaken. We gaven de fun factor ook een plek, zoals het volgen van elkaars verjaardagen. Versie 1.0 van de Inner Circle app was geboren en er werd een bijdrage geleverd in het verbeteren van het dagelijkse contact.

Het moest beter

Door onze eigen ervaringen wisten we dat we met iets bezig waren waar meer bedrijven en afdelingen van zouden kunnen profiteren. Maar daarvoor was de 1.0-versie nog niet goed genoeg. Als we meer medewerkers enthousiast wilden krijgen voor een Inner Circle app, moesten we doorontwikkelen. De app zou vooral plezierig, aantrekkelijk, gemakkelijk in het gebruik, eenvoudig en niet al te complex moeten zijn.

Er werden extra functies toegevoegd en ook de gebruikerservaring (User Experience) kreeg aandacht. Door er een UX-specialist bij te betrekken kreeg de app een positieve uitstraling, een vriendelijke toon, een mooi ontwerp en werd hij makkelijk te gebruiken. Gebruikerservaringen optimaliseren is nu eenmaal een apart vak, waardoor moderne apptechnologie ook intensiever gebruikt wordt.

Het resultaat

Open Circle Solutions lanceert nu een zeer gebruiksvriendelijke app die ook voor niet-techneuten aantrekkelijk is. Deze versie voldoet aan alle hoge eisen die een moderne app-gebruiker stelt. Uiteraard  is Inner Circle op basis van Open Source technologie gemaakt: Xamarin.

Waar kunt u de Inner Circle app voor inzetten

De gedachte van de Inner Circle app is dat collega’s altijd binnen de cirkel van het bedrijf blijven, zelfs als zij buiten de deur zijn. De is de spil in het sociale web van collega’s, stagiaires en trainees. Zij kunnen er allerlei handige gegevens zoals e-mailadressen terugvinden, weten wanneer iemand jarig is en hebben toegang tot veel praktische zaken die onderweg nog weleens vergeten worden. Daarnaast kunnen mensen ook razendsnel vragen stellen met behulp van de functie waarmee je een poll kunt uitzetten bij collega’s. Dat kan gaan over de vraag of iemand specifieke kennis heeft over een onderwerp, maar het kan ook om te vragen welk diner tijdens het teamuitje de voorkeur heeft. (Bij ons was dat laatst stamppot!)

Een praktijkvoorbeeld

Open Circle Solutions is in gesprek met een klant die de Inner Circle app wil gebruiken om kennis te delen én op te doen op het gebied van veiligheid. Door een kleine vragenlijst beschikbaar te stellen via de app, blijft het onderwerp veiligheid op een aantrekkelijke manier onder de aandacht. “Heb je gedacht aan het opzetten van je veiligheidsbril?”, is maar één voorbeeld waar u aan kunt denken.

De Inner Circle app is een uitkomst voor allerlei organisaties waar mensen onderweg aan het werk zijn. Denk aan de wegenbouw, infrastructurele bedrijven, telecom- en internetbedrijven, consultancy of veiligheidsorganisaties.

Waarom het werkt?

Inner Circle maakt kennis delen leuk en ondersteunt het samenwerken en contact onderhouden tussen mensen op een moderne manier. Met één druk op de knop, zonder uitvoerige applicaties of langdurige online trainingen. Je kunt ermee als één geolied team samenwerken en continu kennis delen. Daar ligt in deze snel veranderende maatschappij misschien wel de allergrootste toegevoegde waarde voor uw bedrijf.

Iedereen binnen de cirkel

Dat kan! Neem contact op met Jordan van Est via e-mail of 040 304 1330 en een van onze experts komt langs voor een demo. Tegelijkertijd horen we graag van u wat uw wensen zijn voor de app en maken we een voorstel voor jullie eigen inner circle-app.

Meer artikelen

Time-Series Classificatie doormiddel van shapelets  (3)

Time-Series Classificatie doormiddel van shapelets (3)

Zoals te lezen in deel 1 en 2 van onze blog blijken shapelets volgens ons een goede manier te zijn om classificatie op time-series data toe te passen. In deel 2 zijn we dieper ingegaan op de methodes welke je gebruikt om een shapelet classifier te trainen. Het trainen...

Time-Series Classificatie doormiddel van shapelets  (2)

Time-Series Classificatie doormiddel van shapelets (2)

Zoals in deel 1 van deze drieluik te lezen hebben we een uiteenzetting gemaakt hoe complexe timeseries te vertalen zijn naar ‘shapelets’. Een mogelijk probleem wat geschikt zou zijn voor deze aanpak is het verbeteren van de uitleesbetrouwbaarheid van IoT apparaten....

Time-Series Classificatie doormiddel van shapelets  (1)

Time-Series Classificatie doormiddel van shapelets (1)

Big data kent veel verschillende types van data dat eronder wordt geschaard. Een van de bekendste en daarnaast ook meest beschikbare is sensordata. Sensordata worden vaak opgeslagen in een timeserie; Dat zijn datacollecties van reeksen geïndexeerd met de tijd als...

Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor Open Circle Stories en krijg een verzameling artikelen, tips, nieuws en verdiepingen in je mailbox.

Pin It on Pinterest

Share This