Sales pijplijnoptimalisatie

/ Sales pijplijnoptimalisatie

We zijn in 2014 opgericht en inmiddels hebben we tientallen ervaren professionals verdeeld over verschillende units met elk een eigen expertise. Eén van deze units is de Big Data unit.

 

Big Data

50% van alle bedrijven ziet het belang van waarde halen uit data, maar slechts 15% daarvan lukt het ook om dit te doen. Voor veel bedrijven blijft het een uitdaging om waarde te halen uit beschikbare data. Vaak is de oorzaak hiervan dat de data te groot of divers is, of dat deze te snel verloopt voor een eenvoudig systeem om te verwerken. We spreken dan over big data.

CRM

De uitdaging om waarde te halen uit data zien we ook terug in salesprocessen. Door middel van CRM-systemen wordt er veel vastgelegd en data verzameld, en dankzij de rapporten die hieruit voortvloeien is de efficiëntie van het salesproces al sterk verbeterd ten opzichte van de tijd vóór de CRM-systemen. Er kan echter nog heel veel data aan iedere CRM worden toegevoegd om de manier van werken naar een nog hoger niveau te tillen.

Wat bieden wij?

Wij bieden een totaaloplossing aan met zowel data engineers en data scientists. Onze data engineers ontsluiten data uit verschillende bronnen. Dit zijn interne bronnen zoals bijvoorbeeld een CRM, contractsysteem, ERP, en externe bronnen zoals LinkedIn, websites, het CBS, de KvK, Twitter, het KNMI, kredietagentschappen, enzovoorts.

Resultaat

Onze data scientists halen vervolgens de waarde uit alle verzamelde data. Dit doen zij door deze grondig te analyseren en (zelflerende) algoritmes te maken. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld:

  • de juiste verkoper aan de juiste klant of prospect koppelen (sales person matching)
  • cross- en upselling kansen identificeren
  • leads in uw CRM een score geven hoe kansrijk en winstgevend deze kunnen zijn
  • aangeven welke klanten de grootste kans hebben bij u weg te gaan zodat u proactief deze kan benaderen

Uiteindelijk dienen deze tools als een verrijking voor uw salesproces. Denk hierbij aan een score die iedere lead krijgt, een top 10 van kansrijke ‘slapende’ leads, een overzicht van twijfelende klanten, enzovoorts. Hiervoor maken onze data engineers een API zodat u met dezelfde CRM kan blijven werken.

Waarom?

Door data te analyseren en verbanden te leggen komt er informatie beschikbaar die het salesproces op een objectieve wijze efficiënter maakt. Beslissingen worden niet langer op basis van onderbuikgevoelens gemaakt, maar op basis van een solide onderbouwing. Bij Open Circle Solutions bent u niet één van de vele klanten maar dé klant, waardoor er voor u een op maat gemaakte oplossing ontwikkelt wordt. Wij denken met u mee en in goed overleg inventariseren wij welke databronnen voor uw situatie het meest relevant zijn.

big data crm

×