Mediahuis

/ Mediahuis

Als uitgever van o.a. het Nieuwsblad, de Standaard en Gazet van Antwerpen is Mediahuis één van de bekendste uitgevers in België.

Sinds de opkomst van het internet staat de nieuwswereld onder druk. Omdat inkomsten van de papieren oplagen terugvallen, is Mediahuis continue bezig nieuwe technieken voor haar lezers in te zetten. Dit is één van de redenen dat ook hier voor de cross-platform technologie Xamarin is gekozen bij de ontwikkeling van het NewsApps project. Door met een multi-branded opzet te werken hebben we het mogelijk gemaakt via één code-base tien apps te lanceren en door te ontwikkelen.

Het Nieuwsblad

Met 200.000 dagelijkse gebruikers is Het Nieuwblad de bekendste app van Mediahuis. Deze onderscheidt zich door de focus op streeknieuws en live sportverslaggeving. In deze zwaar competitieve markt is het belangrijk altijd de meest recente uitslagen als eerste te tonen.

Met de integratie van pushnotifcations kunnen lezers zich inschrijven op verschillende categorieën nieuws en sport om direct een bericht te ontvangen wanneer er iets wat voor hen relevant is gebeurd. Daarnaast is de integratie met javascript voor verschillende web-technologieën als scribble-live en Twitter geoptimaliseerd, zodat lezers ieder evenement op de voet kunnen volgen.

De Standaard

De Standaard staat bekend om haar betrouwbare berichtgeving en kwalitatieve journalistiek. Dit wil zij dan ook uitdragen door een strak ontwerp te gebruiken en te focussen op achtergronden en opiniestukken.

Daarnaast wil De Standaard ook een persoonlijke ervaring bieden aan haar lezers. In het ‘Mijn Nieuwskanaal’ kan de gebruiker zelf aangeven welke onderwerpen interessant zijn. Op basis van deze voorkeuren krijgt de lezer een gepersonaliseerde nieuwsvoorziening voorgeschoteld.

Gazet van Antwerpen

De krant van de grootste stad van Vlaanderen is de Gazet van Antwerpen. Deze krant onderscheidt zich met lokaal en regionaal nieuws, maar heeft ook nationale en internationale onderwerpen.

Lifestyle en cultuur zijn belangrijke thema’s bij de Gazet. Zo worden de lezers met het kanaal “Wat te doen” altijd op de hoogte gehouden van activiteiten in de regio. Verder onderscheidt de krant zich met interactiviteit in de vorm van video’s bij artikelen en digitale vormen van de ouderwetse krantenspelletjes.

Het Belang van Limburg

Het Belang van Limburg is een regiokrant met een lange geschiedenis. Deze krant heeft een trouw publiek in de provincie opgebouwd door zich voornamelijk te richten op nieuws wat voor Belgische Limburgers belangrijk is.

Om met de app dicht bij haar publiek te blijven, zoekt Het Belang van Limburg actief naar feedback en gebruikt daarbij in-app messaging. Met de in-app rating campaign kan ze continue verbeteren doordat de drempel voor gebruikers om feedback te geven erg laag is. Deze feedback bereikt de developers direct waardoor dit meteen in het ontwikkelproces meegenomen kan worden.

De Limburger

Ook in Nederlands Limburg heeft Mediahuis voet aan de grond gekregen door met Media Groep Limburg De Limburger uit te geven. Net als bij onze zuiderburen is De Limburger een krant die focust op gebeurtenissen in de provincie.

Met de app geeft De Limburger een nieuwe betekenis aan lokaal nieuws. Door het gebruik van geolocation-tracking, kan de redactie push berichten versturen naar lezers die zich op dat moment in de regio van het betreffende nieuws bevinden. Ook advertenties, marketingcampagnes en evenementberichtgeving kan op die manier letterlijk lokaal worden aangeboden.

 

 

×